21 maja 2014

Bomber jacket


W dobie Internetu i telefonów, wszechobecnych urządzeń telekomunikacyjnych i różnych sposobów komunikacji, rozmowa vis-a-vis jest tylko jednym ze sposobów kontaktowania się z drugim człowiekiem. Możemy pisać mejle, smsy, wysyłać notki głosowe, czy prowadzić video rozmowy, wachlarz możliwości jest naprawdę szeroki, jak w odniesieniu do tego zmienia się nasz język i to jak się nim posługujemy?

W starożytności powszechna była retoryka, czyli nauka wygłaszania mów, od czasów średniowiecza, kiedy to popularne stały się listy, przykładano do nich wielką wagę, dbano o ich stronę retoryczną i stylistyczną, sztuka pięknego wysławiania się zarówno słowem mówionym, jak i pisanym była ważna, dziś niestety sztuka ta coraz bardziej zanika.

Coraz mniej dbamy o język, o formę i jego poprawność, czego najlepszym przykładem jest, chociażby powszechnie używane, niepoprawne słowo przeglądnij (zamiast przejrzyj). Coraz częściej mówimy i piszemy z błędami, uważając, że przecież nie zmienia to sensu naszej wypowiedzi. Sensu może i nie, ale jakie wrażenie robi na odbiorcy?

Na mnie złe. Szczerze mówiąc, nie do końca wiem, jak mam takiego człowieka traktować, bo czy ktoś, kto nie umie napisać poprawnie mejla może dobrze wykonać powierzone mu zadanie, albo dotrzymać warunków umowy. Pewnie tak, jednak ten naszpikowany błędami mejl budzi moje wątpliwości. Najbardziej jednak zadziwiają mnie ludzie, którzy szczycąc się wyższym wykształceniem i wysokimi pozycjami zawodowymi nie umieją poprawnie pisać (tak, zdarzają się tacy). Czy mogę brać na poważnie menażera, który nie stosuje znaków interpunkcyjnych, zwłaszcza, jak zajmuje się on projektami na potrzeby portalu związanego z modą? Odpowiedzcie sobie sami.

Notoryczne błędy jednak wskazują jeszcze jeden fakt o człowieku, mianowicie, że nie czyta on, albo w ogóle, albo bardzo mało, dla mnie, jako książkocholika jest to bardzo ważne, ponieważ uwielbiam ludzi, którzy czytają, od razu znajduję z nim wspólny język.

Przeglądając różne strony w sieci, gdzie roi się od buziek, emotikonek i skrótów naszła mnie taka refleksja, że chyba chcemy się cofnąć w czasie, do ery pisma obrazkowego.

W zasadzie ja nie mam nic przeciwko żadnemu z wyżej wymienionych, wkurza mnie tylko to, że ktoś czasem na gg bombarduje mnie takimi upiększaczami graficznymi, a jak przyjdzie co do czego, nie umie poprawnie sklecić zdania.

Czemu coraz mniej dbamy o nasz język? Zresztą nie tylko język, coraz mniej dbamy o to, co jest w nas, coraz bardziej skupiamy się na tym, co powierzchowne, dbamy o nasze ciała, o piękne włosy, nie wychodzimy bez makijażu, wydajemy fortunę na ubrania, skupiamy się na powłoce, a to, co od nią? Czy z pokolenia na okolenie stajemy się coraz gorszymi kretynami, którzy nie umieją się normalnie i poprawnie posłużyć językiem, a jedynie ładne wyglądają? Oby nie.

Podsumowując — Dbajcie o to, jak piszecie i mówicie! Bo, mimo że chcielibyście to zlekceważyć, dobrze wiemy, że jest to ważne i świadczy o was, o tym, jacy jesteście, jak traktujecie innych i samych siebie. Na szczęście większości z Was tego nie muszę mówić, bo z Waszych blogów wiem, że umiecie dobrze posługiwać się językiem, jednak czasami ląduje na blogach, których autorzy niestety nie mogą poszczycić się 5 z polskiego, a blog, który dobrze się czyta to poprawnie pisany blog.



PS Stylizacja z kurtką typu bomber w roli głównej, w zasadzie miało jej nie być, ale samo połączenie sportowa bluzka plus spódnice, sneakery i beanie wydało mi się zbyt banalne i postanowiłam je nieco urozmaicić, jak wam się podoba?










26 komentarzy:

  1. O ja bardzo lubię bombery! Twój ma fajne żywe kolory:-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety ale coraz częściej spofykam ludzi, którzy kaleczą nasz języl. Głównie są to ludzie młodzi stąd wniosek, że oni najbardziej nie dbają o to jak mówią. Chociaz nie tylko oni ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety coś jest w tym co piszesz. Młodsze pokolenia nie czytają i wyrastają na pokolenie obrazkowe, które nie umie poprawnie pisać i się wysławiać. Pytanie, gdzie nas to zaprowadzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do czasów, w których nam, będzie się ciężej odnaleźć, chociaż kto wie....:(

      Usuń
  4. dobrze napisane :)
    ostatnio pisałam na czacie i maturzysta napisał : ,,momęt zaras sprawdze'' - ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetny przykład, ja coraz częściej się spotykam z takim jezykowym kalectwem, jednak zauważyłam, że sami popełniający błędy na ogół problemu nie widzą
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Buty i kurtka super

    OdpowiedzUsuń
  6. To jak co po niektórzy kaleczą język jest okropne, nawet nie chce mi się rozpisywać na ten temat, a stylizacja super! Bomber świetnie ożywia tutaj całość, jego wybór był strzałem w 10!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie wyglądasz.
    Bomber pierwsza klasa bardzo wesoły i dodaje całości życia. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. I love your sporty look!!!
    Happy friday super fashionista!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zestaw kompletnie nie w moim stylu, ale widzę, że do Ciebie pasuje idealnie <3 Co do notki, to masz racje, mnie też bardzo irytuje fakt, że ludzie coraz częściej robią błędy, a sms często nie ma ani jednego przecinka! W ten sposób utrudnia to komunikację i przez 10 minut trzeba się zastanawiać co poeta miał na myśli...Ach, szkoda...Ale wszystko ma swoje plusy i minusy- technologia tak ma ;) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety szkoda, że ja coraz więcej minusy widzę, a co do braku znaków interpunkcyjnych, to chyba jeden z najlepszych sposobów, aby utrudnić lekturę czytelnikowi:)
      pozdrawiam

      Usuń
  10. ♥ super kochana!!
    pozdrawiam z Gdyni
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tym postem trafiłaś w sedno. Sama używam emotikonek, ale nie nadmiaru i nie cofam się w języku polskim, ale czasami jak widzę co niektórzy piszą na blogach... Poza tym co krok na ulicy słyszę jak (o zgrozo) nawet kobiety ciągle klną. To wiele mówi o człowieku.
    Dobry zestaw! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekleństwa to jeszcze inna bajka, ja wiem, że są częścią jeżyka i czasami nawet są najlepszych wzmocnieniem wypowiedzi, ale mnie nic nie razi bardziej niż osóbka, która bez zastanowienia rzucam k***mi, robiąc z nich przecinek - ble!

      Usuń
  12. Świetny post! Mnie też razi jeśli ktoś popełnia wszelkiego rodzaju błędy językowe notorycznie, a często nawet słychać w telewizji, jak wielcy dziennikarze mówią coś niepoprawnie, to już raczej nie powinno mieć miejsca. Wspaniały outfit ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak, dziennikarzom się zdarza, a u polityków jest to niemal notoryczne
      pozdrawiam

      Usuń
  13. Jest to smutne z tym językiem, to fakt. Wierz, że sama ostatnio chciałam napisać o tym notkę? Stajemy się coraz bardziej wygodni, bo mamy więcej możliwości na wielu płaszczyznach. Niektóre rzeczy podsuwane mamy pod sam nos, więc po co się o nie starać? Mowa - to samo. Tyle komunikatorów, więc ludzie jeszcze bardziej starają się urpościć sposób, w jaki się wypowiadają stosując chociażby wyżej wspomniane przez Ciebie emotikony, jakieś skróty słowne itp. Zubożenie języka następuje i widzę to chociażby sama po sobie. Z tymże mnie to trochę martwi i staram się nad tym pracować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż chciałoby się rzec takie czasy, ja jednak uważam, że to lenistwo właśnie jest złe, wszędzie mamy słowniki i nawet nie zastanawiamy się nad popełnianymi błędami, bo przecież podkreśli na czerwono, a jak nie widać jest ok:(
      pozdrawiam

      Usuń
  14. Buty más wypasne

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tak na sportowo, wygodnie i na luzie

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietna stylizacja, pieknie wygladasz<3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale Ty masz nogi!!! :) Super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze.
Spam jest notorycznie ignoruje
Kara