08 lipca 2014

Moda nie zna czegoś takiego jak wakacje, czyli co warto przeczytać w Lipcu.


Moi drodzy, jak zawsze na początku miesiąca przedstawię wam kilka propozycji artykułów , co i gdzie warto przeczytać. Zakres magazynów nie zmienił się, jak co miesiąc kręcimy się w towarzystwie czasopism związanych, w większym, bądź mniejszym stopniu (raczej w większym) z modą. Lubicie Wysokie Obcasy, Harper's Bazaar, Elle? Tak? Nie dziwię się:) Nie? Najwyższa pora o zmienić :) Zatem zapraszam na prasówkę.

PS. Wszystkie numery cały czas w sprzedaży.






Elle - W czerwcu tego magazynu zabrakło, jednak ten numer już od dwóch tygodni czekał, aby go przytulić i przeczytać, moda, muzyka, sztuka i nie tylko, czyli to, co każda z nas lubi i ceni i o czym lubi poczytać.

„Piękny umysł” – wokalistka Misia Furtak, która kilka lat grała z zespołem Tres.b, a niedawno rozpoczęła solową karierę, opowiada o swoich pasjach, o szukaniu swojego miejsca na ziemi, które chyba znalazła w Warszawie, mimo że mieszkała w całej Europie.

„Mam to po tacie” – kolejna dawka muzyki w tym numerze, perła dla fanów Kazika i Kultu, Staszewski opowiada o swoim tacie, o jego relacjach z nim i jak przełożyły się one na jego relacje z synami. Ponadto muzyk opowiada o żonie, którą jest już 30 lat i o tym, że jest szczęśliwy.

„Nieoczywiste jest piękne” - rozmowa dwóch znanych osobowości ze świata mody. Monika Jeruzelska, stylistka rozmawia z Jackiem Porembą, jednym z pierwszych w Polsce fotografów mody. O życiu, inspiracjach, początkach kariery i o tym, że gdyby mieli ja robić teraz, to by im się nie chciało, bo teraz trzeba się przebijać, a oni byli prekursorami, nie musieli walczyć, po prostu tworzyli.




Harper’s Bazaar

Mniejsza biblia mody, bo tak nazywam ten magazyn, tak jest to odniesienie do jego pozycji na rynku względem Vougea, w tym miesiącu się tekstowo poprawiła, znów jest co poczytać, a sesje zdjęciowe są fantastyczne, a okładka jest najbardziej letnią okładką, z jaką się ostatnio spotkałam, nawet Miranda mi nie przeszkadza.

„Nie robimy zdjęć, tworzymy je” – rozmowa z Sarah Copper i Niną Gorfer, fotografkami, które stworzyły we współpracy ze skandynawskimi projektantami serie zdjęć, pokazując modę z dalekiej północy. Modę, która funkcjonuje poza wartością rynkową, gdzie ludzie projektują ubrania sami dla siebie, nienastawieni na ich sprzedaż, czyli kwintesencja piękna w modzie. Polecam okropnie!

„Moja wieś Warszawa” – wywiad z Ignacyym Karpowiczem, pisarzem, autorem m.in. najnowszej „Sońki”, z którym Ludwika Włodek rozmawia o pochodzeniu i o tym, jak kształtuje nas to, skąd jesteśmy. Czyta się świetnie, a refleksje same pchają się do głowy pod wpływem lektury.

„Ubierając pannę Hepburn” – tekst Eweliny Dziewickiej o wieloletniej przyjaźni piękne aktorki i projektanta Huberta de Givenchy, w którym przeczytacie np. o tym, że Andrey nosiła prawie tylko ubrania od Givenchy, kiedy w pośpiechu kupowała Diora, dzwoniła do niego z przeprosinami, a to tylko rąbek tajemnicy. Piękny obraz więzi, jaka łączyła ukochanego przez kobiety projektanta i ikoną mody.



Wysokie Obcasy extra - W lipcowym numerze zresztą, jak w każdym innym jest co poczytać, wszystko, co nas kobiety interesuje, moda, psychologia i socjologia, sztuka i inne kobiety.


„Zostało mi jeszcze tyle błędów” – doskonały wywiad z piosenkarką i aktorką Katarzyną Groniec, która ujęła mnie swoim sposobem postrzegania rzeczywistości. Artystka, bez żadnego nadętego gwiazdorzenia opowiada o sobie, jednak pokazuje też, że ma świadomość problemów zwykłych przeciętnych ludzi, kobiet wychowujących niepełnosprawne dzieci, rozmowa lawiruje od duchowości, muzyki i pasji do zwykłych codziennych spraw, które dotykają każdego z nas, czyta się wspaniale i zostaje w pamięci. Koniecznie do odhaczenia! Pamiętajcie!

„Polka szuka szczecią” – tekst o tym, jak Polką żyje się w innych krajach, swoimi historiami i odczuciami podzieliły się z nami Asia, która mieszka w Pakistanie, Ania, która już dekadę jest mieszkanką Grecji oraz Marta, która po studiach trafiła do Dani i już tam została. Tekst o tym, czy i w jakim stopniu szczęście jest zależne, od miejsca gdzie żyjemy.

„Za panowania bawełny” – Wojciech Dziedzic, projektant mody opowiada o materiałach kiedyś i dziś, co nosiły nasze babcie i mamy i gdzie te wszystkie materiały się podziały zdetronizowane przez wszechobecną bawełną. Bardzo dobry tekst, czysta skarbnica wiedzy.

„Razem do grobowej deski? Możliwe” – Dorota Ziółkowska-Maciaszek, psychoterapeutka i terapeutka par opowiada o etapach w związku, o tym, jak każda namiętność się kiedyś wypala i na jej miejsce przychodzi intymność, jak ją pielęgnować, jak dbać o związek i siebie nawzajem. Pani Dorota opowiada o tym, że żaden związek nie jest łatwy, jednak warto wkładać trud w budowanie relacji.


Viva! Moda - Kwartalnik ja zawsze ma wiele fantastycznych sesji i artykułów oraz obszerny przegląd trendów na lato 2014,ja ze względu na prasówkę już cały przeczytałam i przez najbliższe dwa miesiące czekają mnie tylko powtórki z rozrywki.

„Diers van Noten jest inny, niż się wszystkim wydaje” – Pamela Golbin autorka paryskiej wystawy „Dries Van Noten: Inspirations” opowiada na pytania Mai Kasprzyk. Panie razem odczarowują obraz najsłynniejszego belgijskiego projektanta, który, mimo że tworzy modę, która jest sztuką, w gruncie rzeczy jest odpowiedzialnym człowiekiem, który ma na uwadze los swoich pracowników, co w świecie mody niestety nie jest takie powszednie.

„Ladyfag- kolejny wywiad, tym razem Karolina Sulej przepytuje Ladyfag – producentkę imprez modowych, o wyrazistym stylu, nazywaną ikoną mody. Ladyfag jest otwarta i szczera, opowiada o swoim stylu, odpowiada na porównania do drag queen, o tym, jak przebiera się za kobietę.

„Młoda Polska”Aleksadra Boćkowska zabiera nas w podróż po polskiej modzie przez ostatnie 25 lat. Pamiętacie, jak kiedyś napisałam, że polskim blogom brakuje jednej charakterystyczne cechy? Modzie też, Boćkowska poprzez swoją podróż w czasie odpowiada, czemu nam polakom brakuje tej stylistycznej świadomości i modowych korzeni i czemu z takim zamiłowaniem czerpiemy z zagranicy.



11 komentarzy:

  1. Wysokie obcasy właśnie czytam. Uwielbiam je.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie dziwie się, ja też je czytam najdłużej

      Usuń
  2. Ja uwielbiam ELLE i jestem stałą czytelniczką od 10 lat :-) Właśnie jestem w trakcie czytania tego numeru, ale od tygodnia jest już dostępny nowy :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nawet nie wiedziałam, ja Elle czytam dopiero rok

      Usuń
  3. Fajne masz obrazy w domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to akurat moja pracownia, ale dziękuję:)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy post :) świetne jest ostatnie zdjęcie i płótna na ścianach. Osobiście jestem fanką Wysokich Obcasów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, co do obrazów dziękuję i nawet się pochwalę, że to ja namalowałam:)

      Usuń
  5. Bazaar is my favorite :D

    WWW.PUTRIVALENTINALIM.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  6. Harpers Bazaar bardzo lubię, mają świetne teksty, jednak ubrania które prezentują mimo, że piękne,ceny mają z kosmosu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, to moda dla wybranej grupy osób:(

      Usuń

Dziękuję za komentarze.
Spam jest notorycznie ignoruje
Kara