08 grudnia 2014

Nagość w modzie – przegląd kampanii reklamowych

Nagość w modzie istnieje od dawna, na pewno od momentu, kiedy branża ta mocno się skomercjalizowała, jest w tym jakiś paradoks, ponieważ w modzie chodzi o ubranie, a nie o jego brak, jednak nagość przykuwa wzrok, niezależnie co ma wyrażać, zawsze przyciąga wzrok. Dziś o nagości kontrolowanej, która pojawiła się w dwóch sesjach wizerunkowych.


Calvin Klein Underwear AW 2014-15

Z kampaniami tej marki zawsze będzie mi się kojarzyła młodziutka, androginiczna Kate Moss, jednak androginizm lat 90 dziś już chyba nie jest w modzie, na zdjęciach znajdziemy kobiece krągłości i męski umięśniony tors, z pewnością jest na czym oko zawiesić, ale ja wolałam starego Kleina. Do sesji zaproszono Matthew Terry’ego i Edite Vilkeviciute, autorem zdjęć jest Daniel Jackson. Kampania ma w sobie to coś, jednak to coś jest coraz bardziej sztuczne, coraz mniej ducha marki, coraz więcej komercji, szkoda.




Alexander Wang Denim

Najbardziej wzięty projektant ostatnich sezonów wprowadza na rynek swoje dżinsy, które reklamuje niemal zupełnie naga Anna Ewers. Wang sam przyznaje, że chciał zdjęć, które po prostu będą prowokowały, które nawet będzie można nazwać seksistowskimi. Inspiracja Kleinem nie podlega dyskusji, jednak Wang trochę mnie zdziwił. Osiągnął, co chciał, prowokacja jest udana, sesja, w zasadzie nie wiem, czy mi się podoba, na pewno zostaje w pamięci.



12 komentarzy:

  1. zdecydowanie 1 sesja jest bardziej subtelna, Alexander Wang Denim niby prowokacyjny ale do mnie nie przemawia - nie wychwytuje co reklamuje zupełnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Denim zapewne:) Ja gdyby nie wiedział, że to kampania Wanga, pomyślałabym, że to fotografia artystyczna.

      Usuń
  2. WSPANIAŁOŚCI

    wspaniale:*
    pozdrawiam, Ola
    FASHIONDOLL.PL

    OdpowiedzUsuń
  3. pierwsza sesja w bieliźnie jak najbardziej mi się podoba,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wolałam kampanie Kleina z lat 90, mam do nich sentyment :)

      Usuń
  4. Niektóre zdjęcia są naprawdę piękne i zmysłowe, ale jest cienka granica między tym, co piękne, a tym, co już wulgarne.

    OdpowiedzUsuń
  5. dokładnie, jednak Wang pozostał za tą granicą, gdzie jest piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza dużo bardziej smaczna, ale takich było już tysiące. Ta druga odbije się większym echem, przez co zarobi większe pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi obydwie bardzo sie podobaja...ubrania musza podkreslac nasze naturalne piekno

    OdpowiedzUsuń
  8. Odważna ta druga sesja, jednak nie chciałabym, aby reklamy odzieżowe poszły w tym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  9. nagość zwraca uwagę, zawsze i wszędzie, jednak chyba nikt z nas nie chciałby wszędzie golizny, to banalne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze.
Spam jest notorycznie ignoruje
Kara