05 stycznia 2015

Sztuka kontra komercja plus niespodzianka – czyli czy szykuje się przełom w modzie?



Nowy rok to już tradycyjnie wysyp sesji wizerunkowych domów mody, tych bardzo znanych i mniej, zupełnie jakby wyrastały one na szampanie.. Dziś chcę wam przedstawić dwie sesje wizerunkowe, które reprezentują zupełnie inne kierunki w przedstawianiu mody, czyli fotografie, które bardziej skłaniają się ku sztuce i te, tworzone na potrzeby kultury popularnej i zaspokojenie niewyrobionego gustu mas. Jako niespodzianka niezwykła kampania, która jest kolejnym dowodem na to, że szykuje się przełom w branży fashion. Zatem zapraszam.


Philip Plein ss 2015 – zdjęcia do kampanii reklamowej robił kontrowersyjny Steven Klein, jednak tym razem jest grzecznie i artystycznie. Fotografie przedstawiają ubrania z najnowszej kolekcji, a modelki w nie ubrane „wypełnione są” grafikami przestawiającymi rafę koralową. Do obróbki użyto efektów 3d, a efekt jest powalający. Jest to jedna z oryginalniejszych i ciekawszych sesji wizerunkowych, jakie miałam okazję widzieć.



Balmain Mens ss 2015 - marka już od kilku lat zaprasza do swoich kampanii gwiazdy, w tym roku kolekcję męską reklamuje Kane West, oczywiście ze swoją żoną Kim u boku, ale zdziwiłoby mnie, gdyby pojawił się gdzieś sam, bo małżeństwo zmieniło się w bezosobowego blopa. Wracając do zdjęć, do mnie nie przemawiają, nie mają tego czegoś, a ze wszystkich ujęć ciska banałem i to w amerykańskim, komercyjnym stylu, a przecież to francuski dom mody.



Dolce&Gabbana ss 2014- jeżeli pamiętacie zeszłoroczną kampanię, to klimat tej jest podobny, projektanci kochają wszystko, co włoskie, elementy włoskiej kultury i tradycji pojawiają się w sesjach wizerunkowych domu mody od lat. Tym razem jednak na zdjęciach oprócz przystojnych modeli ubranych w stroje torreadorów i pięknych modelek pojawiły się też starsze panie. Są zmarszczki i nieidealne ciała naznaczone czasem, czyli wszystko to, czego w branży unikano przez lata, a co jest po prostu piękne. Moda, zarezerwowana tylko dla szczupłych i młodych powoli się zmienia, pojawiają się coraz częściej modelki sizeplus i ageplus, a nie idealność staje się zaletą, w końcu!




9 komentarzy:

  1. Najbardziej podoba mi się pomysł na kampanię reklamową Dolce&Gabbana. W końcu projektanci zauważyli piękno w kulturze a co jest powiązane z kobietami tworzącymi ją. Włochy od lat kojarzą mi się z Mamkami, babciami i mnóstwem wrzeszczących wokół nich bambino. Kim Kardashian West przejadła mi się, jest jej pełno wszędzie. Zresztą nie należy ona do osób która jest godna naśladowania i inspiracji.
    Bardzo fajny post i blog
    Pozdrawiam serdecznie
    Zocha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym porównaniem to trafiłaś, mnie też Włochy dokładnie tak się kojarzą

      Usuń
  2. Ja jestem zachwycona- wszystkie kampanie piekne

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza kampania jest fantastyczna, trzecia - świetny pomysł i bardzo dobra realizacja, a druga ocieka kiczem i fotoshopem do granic możliwości.
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż... zgadzam się z tym, że się ze mną zgadzasz:)

      Usuń
  4. d&g jednak najbardziej utrwala się w pamieci i prezentuje się przeciekawie

    OdpowiedzUsuń
  5. after I saw and read your article so much knowledge as I can for that I say many thanks for the information you have shared at least other people do not know

    success

    Obat kanker payudara yang sudah pecah dan parah

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze.
Spam jest notorycznie ignoruje
Kara