17 marca 2015

Alexander Wang – Trend Maker



Krótkie BIO


wieku 18 lat przeprowadził się z rodzinnego San Francisco do Nowego Yorku i rozpoczął naukę na prestiżowej Persons School of Designe. Branżę mody zaczął poznawać na stażu w redakcji Vogue’a oraz w pracowniach Dereca Lama i Marca Jacobsa, jednak jego ambicją było tworzenie pod własnym nazwiskiem. Pierwsza kolekcja Wanga miała swoją premierę w roku 2007, jego styl bazował na sportowe elegancji, już rok później został projektantem roku i laureatem nagród Vogue CFDA Fund i Ecco Domani Emerging Designer Awards. W roku 2011 otworzył swój pierwszy butik w nowojorskim Soho, w roku 2012 przyjął stanowisko dyrektora kreatywnego Balenciagi. W roku 2014 stworzył limitowaną kolekcje dla szwedzkiej sieciówki H&M, która okazała się hitem i w kilka dni zniknęła ze sklepów.


Moda NIE na czerwony dywan

Projektant przyznaje, że jego ideą od początku było tworzenie ubrań dla szerszej klienteli, niż garstka możnych mogących sobie pozwolić na drogie ubrania z najwyższej półki, zresztą moda z czerwonego dywanu go nudzi, ponieważ jest przewidywalna, a on szuka poprzez swoją twórczość czegoś nowego, inspiruje się modą uliczną i to dla ulicy szyje ubrania, które są do bólu miejskie. Alexander Wang w swoich kolekcjach nawiązuje do sportowego stylu i interpretuje go na różne, ciekawe sposoby.





Styl by Alexander Wang

Styl Wanga najprościej można określić jako sportową elegancje, w jego projektach królują futuryzm i minimalizm, projektant lubi zestawiać ze sobą przeciwieństwa, sięga po nowatorskie materiały, które zachowują się zupełnie inaczej niż klasyczne, znane nam tkaniny i za ich pomocą buduje zupełnie nowe sylwetki. W jego kolekcjach znajdziemy poliamid, pianka typu scuba, skórę połączoną z cieniutką siateczką, materiały, na których pojawiają się napisy, dopiero wtedy, kiedy ubrania zetkną się z ciałem. Wang lubi zrekonstruowane i nieoczywiste fasony oraz nade wszystko logotypy i napisy, które są już chyba jego symbolem. Logo pojawia się w jego kolekcjach niezmiennie od samego początku, z jednej strony jest to zrozumiałe, ponieważ w Street stylu, który jak sam mówi, stanowi dla niego ważne źródło inspiracji, logo jest i było jednym ze środków wyrażenia własnych przekonań i odczuć. Wang zestawia napisy nieodłącznie ze swoim nazwiskiem zupełnie, jakby wyrazisty styl, to mało, by poznać jego projekty



Trend Maker

Alexander Wang ma ogromne wyczucie potrzeb rynku, a większość jego projektów podchwytuje ulica, czego najlepszym przykładem były np. bluzy z napisem „PARENTAL ADVISORY EXPLICIT CONTENT „które stały się hitem podrabianym przez ostatnie dwa lata na całym świecie. Wang tworzy nowoczesne, niebanalne sylwetki, w których łączy sportowy styl z sexy lookiem, nie zatracając przy tym jego subtelnej elegancji, jest autorem nowego stylu, dlatego trendsetterzy kochają jego projekty. W Stanach noszenie ubrań z metką Wang znaczy tyle, co być cool.





2 komentarze:

  1. Uwielbiam jego projekty, zawsze wioną świeżością!

    Zapraszam na nowy post :
    http://alanja.blogspot.com/2015/03/targi-beauty-forum-2015-konkurs-o.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze.
Spam jest notorycznie ignoruje
Kara